huisstijl.

Bij het zien van een bepaalde kleur of vorm kan je sommige bedrijven direct herkennen. De kracht van een huisstijl is dan ook ongekend. Een huisstijl ontwerpen of restylen begint bij de kern. De huisstijl van jouw bedrijf is een afspiegeling van jouw identiteit en imago naar de buitenwereld toe. 

huisstijl ontwerpen.

Een huisstijl ontwerpen is als de ziel van je bedrijf vastleggen qua look & feel. De huisstijl draagt namelijk bij aan de identiteit en imago van jouw onderneming naar de buitenwereld toe. Of anders gezegd, de verschillende elementen die binnen jouw huisstijl vallen, zijn een afspiegeling van het beeld dat het publiek van jouw onderneming heeft. Enorm uitgesproken of juist heel ingetogen. Door de kern van jouw bedrijf vast te leggen, kunnen wij bij Creative Boys Club een huisstijl voor jouw bedrijf maken precies zoals jij dit wilt.

wat is een huisstijl?

Een huisstijl bevat elementen die met tezamen jouw onderneming in beeld vormen.  Het is dus niet alleen maar een logo en briefpapier. Dit zijn de fysieke middelen die voortvloeien uit je huisstijl. Zoals gezegd, is een huisstijl opgebouwd uit elementen. Hier moet je denken aan:

  • Logo
  • Kleurgebruik
  • Typografie
  • Vormelementen
  • Beeldstijl
  • Toon/taalgebruik
  • Materiaalkeuze

Deze zeven elementen moeten altijd gehandhaafd worden in de communicatie naar buiten. Hier wordt veelal een huisstijlhandboek voor vormgegeven, zodat iedereen precies weet hoe iets wordt toegepast. De positie van het logo, de tone of voice, de keuze voor bepaalde materialen wanneer het gaat om drukwerk.

waarom een huisstijl?

Eigenlijk zijn er twee redenen waarom je een huisstijl nodig hebt. 1. Je gaat een bedrijf starten en wilt dat mensen je ergens aan kunnen herkennen of 2. je hebt reeds een bedrijf en huisstijl, maar jouw huidige huisstijl is aan vervanging toe. Rebranding of restyling van een huisstijl noemen wij dit. Bij beide situaties is het belangrijk om naar de basis te gaan en jouw markt goed te begrijpen. Alleen zo kom je tot een goede huisstijl. Bij een nieuwe huisstijl werken we twee uiterste uit die jou als klant op een geheel andere manier laat kijken naar jouw (toekomstige) onderneming. Voor een rebranding/restyling van een huisstijl, blijven we in veel gevallen dicht bij het bestaande, maar trekken wij de huisstijl meer naar deze tijd.

huisstijl voorbeeld.

Bij CBC hebben we al veel mooie huisstijlen mogen vormgeven. Iedere huisstijl is weer uniek op zijn eigen manier en dat maakt het des te leuker. Van vrolijke speelse kleuren tot donkere stijlvolle kleuren.  

Huisstijl voor EMS met elementen als briefpapier en visitekaartjes.

EM Services

Van beeldmerk tot huisstijl

Wil jij een huisstijl of is jouw huisstijl aan vernieuwing toe?

Creative Boys Club voorziet al vele jaren in huisstijlen die perfect aansluiten op de wensen van de klant. Om een goede huisstijl te kunnen vormgeven, sparren we samen met klanten over wat zij willen. Niet alleen nemen wij alles direct aan, maar duiken wij ook dieper in de markt waarin de klant zich bevindt. Soms zorgt dit ervoor dat de klant zijn identiteit moet tweaken om zo (nog) meer onderscheidend te zijn. Alleen een onderscheidende/opvallende huisstijl is dan ook niet hetgeen waarmee je ineens meer klanten krijgt. Het is een combinatie van beide om echt het verschil te maken. Vraag geheel vrijblijvend meer informatie aan omtrent misschien wel jouw toekomstige huisstijl. 

Jouw full service creative marketing agency
Blijf op de hoogte van de laatste blogs, tips & tricks en speciale acties.


#volgonsviasocialmedia

Ready for take-off?

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal en helpen je graag om deze naar buiten uit te dragen. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.

Verlengde Spiegelmakerstraat 34
2645 LT Delfgauw
+31(0)6 411 500 56

hello@creativeboysclub.nl
www.creativeboysclub.nl