GOOGLE ADS INZETTEN VOOR MEER OFFERTE AANVRAGEN

Effectieve SEA

VDM Afbouw en Onderhoud is een stucadoorsbedrijf uit Eindhoven dat zich volledig heeft gespecialiseerd in de afwerking van nieuwbouwwoningen. Naast alle grafische uitingen als het bestickeren van bedrijfsbussen, ontwerpen van makelaars etc. hebben wij ook al zijn webteksten mogen optimaliseren voor Google middels SEO. De ambitie van deze ondernemer reikt echter verder en daarom mochten wij samen met onze partner voor SEA de bestaande campagnes optimaliseren.

Missie: minder kosten, meer offerte aanvragen

Iedereen wil voor zo min mogelijk geld, zoveel mogelijk conversies realiseren. Wat een conversie is, is voor ieder bedrijf anders. Is jouw website puur informatief, dan is een conversie voor jou wellicht al het bezoeken van een specifieke pagina. Heb je een webshop, dan wil je veel aankopen realiseren. In het geval van VDM Afbouw en Onderhoud ging het om een stijging in offerteaanvragen en reductie in kosten per conversie. Een van onze SEA-partners Zoomin' is hierin gedoken en heeft samen met ons de campagnes geoptimaliseerd qua teksten, landingspagina’s en beleving op de website.

De weg naar betere Google Ads campagnes

De online wereld is zelfs in de afbouwsector een die veel concurrentie kent. Het is daarom belangrijk om niet alleen de juiste zoekwoorden te gebruiken, maar ook te zorgen voor duidelijke teksten die zorgen dat iemand zich aangesproken voelt. Na het zoekwoordenonderzoek werd in dezelfde stijl als de webteksten een campagne geschreven en vormgegeven in responsieve advertentieteksten bepaalt Google zelfs wat het beste werkt. Afhankelijk van het type dienst werd er een landingspagina geselecteerd die de klant direct geeft wat hij of zij verwacht te zien van de advertentie. Dit is belangrijk voor de kwaliteitsscore, want iemand die zoekt op latex spuiten en vervolgens komt op een nieuwbouwmuur stucen, zal mogelijk vrij snel de website weer verlaten. Ook werden alle manieren van meten juist gezet, zodat er ook echt gemeten kon worden.

Resultaten Adwords campagne

Over een periode van drie maanden werd er gewerkt aan de Adwords campagnes van VDM Afbouw en Onderhoud. Het doel was onder meer om de kosten per conversie terug te brengen. Deze was als doel met de klant afgesproken en werd met 50% teruggebracht gedurende de campagne. Ook het conversiepercentage werd verhoogd door de nieuwe campagneteksten en kwam op een score van 4,3% uit. Doordat alle conversiemetingen goed waren gezet, werden er in deze periode maar liefst 77 klantaanvragen gerealiseerd waarvan merendeel uiteindelijk werd omgezet in een opdracht die, vanwege specialisatie in nieuwbouw, tot ver in 2024 zijn ingepland. Een bijzondere markt met een mooi resultaat.

SAMENWERKEN.

JOUW
BEDRIJF MET GOOGLE ADS
LANCEREN?

Neem contact op met Nick