My Green Uncle is het merk dat met zijn producten niet alleen de vegan doelgroep bedient, maar vegan producten beschikbaar maakt voor een ieder. Dit met een assortiment dat groeit en actief bijdraagt aan je gezondheid, het leven van dieren en ook het milieu. Je ziet de Zwitserse bergen al voor je op de achtergrond terwijl je op een verantwoorde manier van de producten van My Green Uncle geniet.
My Green Uncle is een knipoog naar die stoffige oom die van de wereld een betere plek wil maken. Ondanks de knipoog is het bedrijf wel degelijk bezig met een actieve bijdrage in deze bewuste levensstijl. My Green Uncle streeft ernaar om mensen met alledaagse kwaliteitsproducten onbewust bezig te laten zijn met mens, dier en milieu.
Case: Verbreek het stigma wat op vegan rust en maak een merk dat iedereen aanspreekt. Zorg dat er een fris en naturel ogende huisstijl wordt neergezet die aansluit op onze merkidentiteit.
De bedrijfsnaam My Green Uncle is helaas niet door ons verzonnen. Het logo, de huisstijl en alle uitingen hieromheen mochten wij gelukkig wel verzinnen. Dit is wat ons betreft goed gelukt, want wat is dit een heerlijk ogend verlengstuk van de merknaam. In het kleurgebruik is gekozen voor de combinatie van groen met wit omdat dit zowel gezondheid als natuurlijk weergeeft. Dit komt terug in de verpakking en verder ook in de andere huisstijlelementen.
In het verlengde van de wit-groene verpakking, is de website ook ingericht met een pasteltint groen en komen natuurlijke ingrediënten naar voren. Deze ingrediënten geven ook direct de puurheid weer van het product en zorgen voor een natuurlijke gezonde uitstraling door de mooie heldere kleuren. De kleurcombinatie komt voor in alle verpakkingen, POS-materialen, huisstijlelementen alsook de website en social media.