Direct mailings zijn tegenwoordig een ondergeschoven kindje geworden nu bijna alles online plaatsvindt. Toch blijven direct mailings van onschatbare waarde en hebben ze verschillende voordelen ten opzichte van andere marketingactiviteiten. Zo kun je met direct mailings een gerichte doelgroep bereiken en een persoonlijke boodschap overbrengen waarvan je zeker weet dat deze perfect aansluit. Direct mailings zijn ideaal als het gaat om een meer persoonlijke aanpak. Door niet online een van de velen aanbieders te zijn, pak je even het moment tussen jou en de doelgroep. Dit “persoonlijke” contact moet goed uitgedacht worden om een zo optimaal mogelijk resultaat te behalen.
Direct mailing is een manier waarop jouw bedrijf op een gedrukte manier onder de aandacht van je doelgroep komt. Dit kan in verschillende vormen, denk aan een persoonlijke brief, flyer of brochure met informatie over een product of dienst. Direct mailings kunnen een veel persoonlijkere insteek hebben en dat maakt ze uitermate effectief. De inzet ervan is veelal bedoeld om de ontvanger te informeren, inspireren of tot actie aan te zetten. Maar het kan ook worden ingezet om top of mind te blijven bij bestaande klanten. Met direct mailings kun je dus een gerichte doelgroep bereiken én een persoonlijke boodschap overbrengen. Denk bijvoorbeeld aan een brief een aantal weken voor vertrek naar een zonnige vakantie met daarin allemaal tips & tricks, maar bijvoorbeeld ook om ondersteunde diensten af te nemen.
Direct mailings zijn vaak onderdeel van een vooraf geplande campagne. De combinatie tussen online en offline is vaak wat het extra sterk maakt. Hoe vaker jij zichtbaar bent hoe beter voor de herkenning. Uiteraard wel zodanig dat het niet hinderlijk wordt. Het is dus belangrijk dat je boodschap relevant is en dat je de ontvanger persoonlijk aanspreekt. “Beste bewoners van…” worden vaak niet eens geopend. Daarnaast is de timing en eerdergenoemde frequentie key. Maak de direct mailing opvallend en aantrekkelijk, maar houd het ook professioneel en in lijn met je identiteit. Vanzelfsprekend moet je ook niet vergeten wat het doel van de campagne is qua wat je verwacht van de ontvanger en zorg dat je resultaten meet. Dit kan met bijvoorbeeld een registratiepagina op je website of invullen van een meegeleverd registratieformulier.
Waar een online mailing ook persoonlijk kan worden gemaakt, blijft het vaak een van de vele mailings die bij jouw doelgroep binnenkomt. Dit in tegenstelling tot een goed uitgevoerde direct mailing campagne. Het stelt je in staat om de ontvanger op zijn of haar naam aan te spreken en de content af te stemmen op de behoeftes en interesses. Deze persoonlijke content versterkt de band met jouw boodschap en zeker ook jouw bedrijf. Het is dan ook niet gek dat gepersonaliseerde mailings een veel hogere respons opleveren dan generieke mailings voor de massa. Wanneer wij een direct mailing campagne opzetten, geven wij de personal touch mee waarmee wij de relevantie verhogen en de ontvanger aanzetten tot actie.
Direct mailings en e-mailmarketing zijn twee perfecte tools om in te zetten wanneer je jouw boodschap wilt overbrengen en je doelgroep écht wilt bereiken. Door deze te combineren, bereik je de doelgroep op verschillende manieren en ook momenten in de campagne. Direct mailings kunnen bijvoorbeeld worden ingezet om de doelgroep naar je website te leiden of je fysieke winkel, terwijl e-mailmarketing kan worden gebruikt om jouw boodschap verder te versterken bij een bestaande doelgroep en deze aan te sporen tot actie.
Vergroot jouw bereik door het combineren van direct mailings en e-mailmarketing. Versterk je boodschap en zorg voor een hoger conversiepercentage. Met de juiste strategie achter een on- en/of offline mailing campagne kan je jouw boodschap effectiever en doordracht inzetten. Weten waar je aan moet denken bij een opvallende direct mailing?
Wanneer jij aan de slag wilt met een direct mailing campagne, gaan onze marketeers met jou aan de slag om het beste resultaat neer te zetten. Afhankelijk van het budget en het doel, adviseren wij ook in de toepassing van ondersteunende marketingactiviteiten. Zo heb jij een compleet beeld van hoe een succesvolle campagne ingezet kan worden.