employer branding.

Goed voor de dag komen

Als ondernemer weet jij goed waar jouw kwaliteiten liggen. Deze heb je al dan niet gedurende een positionering in kaart gebracht. Als je voor jezelf bent begonnen, zal employer branding nog geen grote rol spelen. Wanneer je echter personeel hebt en ook zoekt, wordt employer branding steeds relevanter. Want hoe wil je dat toekomstige werknemers jou zien, maar ook hoe maak je van jouw werknemers ware ambassadeurs? Employer branding kent vele manieren om dit in te vullen. Samen met jou gaan we aan de slag om jouw DNA vast te leggen welke de basis vormt voor de verschillende activiteiten om jou als employer the "branden". 

Wat is employer branding?

De betekenis van employer branding is niets minder dan het vermarkten van jezelf (lees: je bedrijf) als werkgever naar (toekomstige) werknemers toe. Bij employer branding zoom je in op hoe intern en extern jou zien en hoe je dit op een positieve manier kan beïnvloeden door jezelf te presenteren op een manier die ook echt aansluit op jouw bedrijf, product of dienst. Het leuke aan employer branding is dat je zelf beide doelgroepen kan beïnvloeden, maar ook echt bewust bent van je eigen onderneming in de beginfase of juist in een meer volwassen stadium. Van marketingafdeling voor de interne communicatie tot de HR-manager die een uitgebreid waarderingssysteem wil uitwerken, employer branding zorgt voor een duidelijk beeld van hoe de wereld jou moet zien.

Employer branding strategie; aan de slag met jouw bedrijf!

Welke onderdelen binnen employer branding voor jou relevant zijn, is afhankelijk van de fase waarin jij met jouw bedrijf verkeert. Allereerst maken we een 0-meting waarin we kijken wat de actuele status is van jouw bedrijf als brand. Dit doen wij vooral intern omdat hier de grootste win is wanneer we extern willen beïnvloeden. Je wilt tenslotte eerst de basis goed hebben staan voordat je naar buiten treedt. Vervolgens nemen we alle communicatiemiddelen onder de loep en bedenken we de boodschap die we willen communiceren. Dit heeft betrekking op onderdelen als werving, maar ook op het on/offboarden van personeel en het creëren van ambassadeurs van jouw bedrijf. Als alles in kaart is gebracht, bedenken we een employer branding campagne met behulp van de 'touch-tell-sell strategie'. Met behulp van tekstuele en visuele content geven we lading aan jouw bedrijf en vermarkten we dit zowel intern als extern. 

SAMENWERKEN.

Jezelf als merk
employer branding
LANCEREN?

Neem contact op met Nick