Een heldere merkpositionering staat aan de basis van jouw onderneming. Wat onderscheidt jou van de concurrent en op welke manier ga jij met jouw bedrijf, product of dienst het verschil maken in de markt? Dit en nog veel meer vragen zorgen ervoor dat het fundament voor jouw merk wordt gelegd waarop je de komende jaren op door kan bouwen. Door hier vanaf het begin goed bij stil te staan, staan vanaf moment een alle neuzen dezelfde kant op. Zo weet jouw klant waar je voor staat en jouw personeel waar je voor gaat. Middels in-house sessies maken we afwegingen en keuzes die helpen bij het visueel vormgeven van jouw identiteit naar de buitenwereld toe.
De merkidentiteit van jouw bedrijf biedt handvatten voor iedere afweging die jij maakt. Hierin leggen wij de missie vast en kijken we verder door jouw visie vast te leggen. Vanuit een missie en visie kan je beter keuzes maken doordat je weet wat je nastreeft. Ook kan je jouw doelgroep hiermee overtuigen om te laten zien wat jij als bedrijf nastreeft. Belangrijk onderdeel van jouw identiteit zijn de kernwaarden, ook wel merkwaarden genoemd. Het is jouw DNA van waaruit jij de koers bepaalt en waarnaar je handelt. Door deze zowel intern als extern zichtbaar te maken, streeft iedereen hetzelfde doel na en geef je echt invulling aan je merkidentiteit. Creative Boys Club legt samen met jou het fundament waarop je jarenlang kunt bouwen.
Is jouw merkidentiteit aan vernieuwing toe of is deze vanaf moment een nooit goed omschreven? Misschien is rebranding dan een idee om een extern iemand mee te laten kijken met jouw bedrijf en de manier waarop deze is gepositioneerd.
De identiteit van jouw onderneming wordt niet alleen tekstueel vastgelegd, maar ook visueel. De visuele merkidentiteit voegt emotie toe aan jouw identiteit en waar je voor staat. Het gebruik van logo, kleur, typografie, vormen, iconen en beelden vormen samen jouw visuele merkidentiteit. Door dit krachtig vorm te geven kan het een boodschap overbrengen bij jouw doelgroep zonder dat er ook maar een woord aan te pas komt. Het zorgt voor herkenning en in combinatie met jouw missie en kernwaarden voor het totaalplaatje dat de verbinding met jouw doelgroep maakt. Laat je informeren over hoe wij helpen kunnen helpen met een sterke visuele merkidentiteit.
Wanneer het gaat om de manier waarop jij je merk positioneert, heeft dit niet alleen betrekking op jouw doelgroep als in de klant. Het DNA van jouw bedrijf moet niet alleen door jouw klanten omarmt worden, maar ook jouw (toekomstige) werknemers moeten dit doen. Dit wordt ook wel employer branding genoemd en is een zeer sterke tool dat jouw bedrijf, product of dienst lading geeft. Wanneer perfect uitgewerkt, kan jouw werknemer jouw bedrijf als geen ander vertegenwoordigen naar buiten toe en zijn toekomstige werknemers sneller geneigd om bij jou te komen werken. De uitwerking hiervan kan liggen in de manier waarop werknemers worden beloond, maar ook hoe de jouw merkidentiteit visueel wordt vertaald binnen het bedrijf.