Kiezen voor een rebranding, betekent kiezen voor een nieuwe identiteit voor jouw bedrijf. Niet alleen qua looks, maar ook qua positionering. Het rebranden van jouw bedrijf kan verschillende aanleidingen hebben. Je hebt internationale ambities, je gaat fuseren of je hebt een imagoprobleem waardoor rebranding onvermijdelijk is. Welke reden je ook hebt, het rebranden van jouw bedrijf kan een ingrijpende keuze zijn waar veel bij komt kijken. Creative Boys Club begeleidt bedrijven in het gehele proces om de transitie zo goed mogelijk te laten verlopen.
Een rebranding betekent een nieuwe start voor jouw bedrijf. In veel gevallen laat je hetgeen dat is opgebouwd links liggen en ga je verder met een nieuwe richting. Rebranden, ook wel herpositioneren genoemd, is rigoureus en laat zaken als naamsbekend los om iets nieuws op te bouwen. Een rebranding vraagt expertise om het gehele proces van de nieuwe look & feel in goede banen te leiden. Wij denken graag met jou mee om te bepalen of een rebranding de juiste keuze is voor jouw bedrijf.
Rebranden heeft een grote impact op jouw positie in de markt. Dit kan in veel gevallen precies zijn wat je zoekt, denk bijvoorbeeld aan wanneer je te maken hebt met een imagoprobleem waar je niet vanaf komt. Toch is rebranden niet altijd de juiste keuze. Het opfrissen van de huisstijl en tweaken van de identiteit noemen we geen rebranding, maar revitaliseren of restyling. Het nieuw leven inblazen van een bestaande onderneming waarvan de huisstijl/imago verouderd is. Dit zien wij vooral terug in bedrijven waar een nieuwe generatie aan het hoofd van het bedrijf komt te staan. Een zeer gezonde keuze en minder ingrijpend dan een rebranding waar de volledige historie min of meer wordt gewist. Benieuwd wat de beste keuze is voor jouw bedrijf? Laat onze marketeers jou informeren over de mogelijkheden.
Een sterk merk is veel waard. Als jouw bedrijf een begrip begint te worden, zullen mensen sneller met jou in zee gaan. Een rebranding kan aan de basis staan van een volledig nieuwe visie die jij hebt voor jouw bedrijf. Aan de andere kant kan dus ook alles wat is opgebouwd verloren gaan met een rebranding. Of je nu wel of niet kiest voor een rebranding, het neerzetten en uitbouwen van een identiteit is precies waar je het verschil maakt. Door jouw bedrijf lading te geven, trek je de juiste klanten, werknemers en partners aan die vervolgens jouw bedrijf weer vertegenwoordigen. Een duidelijke identiteit maakt het makkelijker voor anderen om jouw boodschap uit te dragen. Visuele en tekstuele content is hierin key om ware ambassadeurs te creëren. Hoe beter alles op elkaar afgerstemd is, hoe sneller jouw bedrijf wordt herkend en het zijn meerwaarde krijgt.