Kiezen voor een restyling betekent niet direct een compleet andere identiteit en een volledig andere koers. In tegenstelling tot een rebranding wordt bij restyling gekeken naar de "oude" huisstijl en identiteit van de onderneming en hoe actueel deze nog is vandaag de dag. Door samen in te gaan op waar jij nu staat en waar jij heen wilt, bepalen wij de vernieuwde identieit en geven deze visueel vorm in een nieuwe huisstijl. Dit kunnen soms kleine wijzigingen zijn in kleurgebruik en fonts, maar wel het oude vertrouwde herkenbaar tot vrij omvangrijk zonder afbreuk te doen aan de bekendheid die al is opgebouwd. Een restyling wordt vandaag de dag veel toegepast om bestaande bedrijven meer naar vandaag de dag te trekken. Ontdek waarom restyling wat voor jou kan zijn!
De naam restyling zegt het eigenlijk al: de huidige (huis)stijl krijgt een make-over. Dit kan zowel tekstueel zijn door de switch te maken van formeel naar informeel of visueel van een sierlijk logo naar een strak logo. Het belangrijkste bij een restyling is dat de waarde en beleving dat het merk oproept, behouden blijft. Dit vraagt om een goede voorbereiding waarin wordt gekeken naar wat werkt en wat beter kan. Jij bent dus mede verantwoordelijk voor het heruitvinden van jouw bedrijf en deze toekomstbestendig maken. Wij denken graag samen met jou na hoe een restyling het beste voor jouw bedrijf kan worden toegepast.
Een veel gebruikte term bij voor het wijzigen van de bestaande identiteit is rebranding. Het opfrissen van de huisstijl en tweaken van de identiteit noemen we echter geen rebranding, maar revitaliseren of restyling. Het nieuw leven inblazen van een bestaande onderneming waarvan de huisstijl/imago verouderd is. Dit zien wij vooral terug in bedrijven waar een nieuwe generatie aan het hoofd van het bedrijf komt te staan. Een zeer gezonde keuze en minder ingrijpend dan een rebranding waar de volledige historie min of meer wordt gewist. Rebranden heeft een grote impact op jouw positie in de markt. Dit kan in veel gevallen precies zijn wat je zoekt, denk bijvoorbeeld aan wanneer je te maken hebt met een imagoprobleem waar je niet vanaf komt. Toch is rebranden niet altijd de juiste keuze. Benieuwd wat de beste keuze is voor jouw bedrijf? Laat onze marketeers jouw informeren over de mogelijkheden.
Een nieuwe identiteit betekent vaak een nieuwe huisstijl of nieuwe elementen in de huisstijl. Het is belangrijk dat dit goed gecommuniceerd wordt; zowel intern als extern. Door campagnematig te werk te gaan, beheert Creative Boys Club het gehele traject qua communicatie. Wij zorgen dat alle grafische uitingen in de nieuwe stijl worden vormgegeven, herschrijven de (web)teksten indien nodig en stellen samen met jou een actieplan op hoe te communiceren, wat te communiceren en wanneer te communiceren. Samen zorgen we ervoor dat jouw nieuwe identiteit wordt gecommuniceerd zoals jij dit het liefste ziet.
Ben jij nog niet in de fase dat jouw huidige huisstijl een restyling nodig heeft, maar in de fase waarin jij nog moet beginnen met een huisstijl? Dan is het moment nu om daarmee te beginnen en samen met ons te werken aan de identiteit van jouw bedrijf. De huisstijl staat aan de basis van jouw nieuwe onderneming. Hoe jij jouw merk wilt positioneren, komt hierin visueel tot leven en geeft het zijn visuele identiteit. Iedere uiting naar jouw (toekomstige) klant of personeel wordt aan de hand van een professionele huisstijl vormgegeven. Zowel online als offline dus. Wil jij een unieke huisstijl laten maken voor jouw onderneming? Creative Boys Club ontwikkelt huisstijlen die vernieuwend en onderscheidend zijn. Wij helpen ondernemers bij het fundament voor identiteit op een laagdrempelige manier, maar met maximaal resultaat!