signing.

Sign your way to success

Signing kent vele vormen en toepassingen. Het zorgt voor herkenning door bijvoorbeeld een logo als raambestickering of het zet aan tot actie middels vloerstickers in een winkel als onderdeel van in-store promoties. Welke vorm van signing je kiest, hangt dus af van de toepassing. Daarnaast is het belangrijk om te bepalen of het tijdelijk of permanent wordt ingezet. Welke reden je ook hebt om signing in te zetten, jouw doel is om de aandacht te trekken en dat is precies waar wij bij kunnen ondersteunen. Van begeleiding bij het kiezen van de signing tot aan de opmaak en het daadwerkelijk plaatsen. Wel zo fijn alles door een partij geregeld.

Gevelreclame als effectieve vorm van signing

Gevelreclame wordt ingezet om de aandacht van voorbijgangers te trekken. Van de winkelstraat tot langs de snelweg. Permanente vormen van (lichtgevende) reclameborden of gevelletters, ook wel doosletters genoemd, zijn klassiekere vormen van gevelreclame. Deze moeten herkenning oproepen en worden veelal vormgegeven in de huisstijl met vaste onderdelen als kleuren en logo’s. Een gevelbanner daarentegen is vrijblijvender en kan actiematig of seizoensmatig worden ingezet. Gevelbanners worden gemonteerd binnen een groot frame dat vast aan een geval komt te zitten, of vrijstaand wanneer hier ruimte voor is. Door gevelreclame juist in te zetten kun je dus niet alleen zorgen voor herkenning, maar eventueel ook meer bezoekers aantrekken en/of aankopen genereren.

De rol van signing bij in-store promoties

In-store promoties zijn bedoeld om op een aantrekkelijke manier de aandacht te trekken en daarmee vrijwel altijd gericht op het stimuleren van verkoop. Welke signing je kiest, is dus best belangrijk om dit voor elkaar te krijgen. We zijn vandaag de dag steeds visueler ingesteld en nemen maar kort de tijd om informatie tot ons te nemen. De juiste opmaak van POS materiaal zorgt ervoor dat de klant snel kan zien waarom de promotie voor hem of haar interessant is. Maar ook de weg ernaartoe kan je met indoor signing al beïnvloeden. Denk aan vloerstickers die iemand aan de hand meenemen richting het product of een winkelbanner aan het plafond die meerdere malen een nieuw product onder de aandacht brengt. In-store promoties als onderdeel van een campagne kunnen ervoor zorgen dat dit net een van de laatste touchpoint is om tot een aankoop over te gaan.

Signing als onderdeel van employer branding

Bij signing denk je meestal gelijk aan grote verlichte reclameborden op een gevel langs de snelweg. Toch kent signing ook hele subtiele vormen die ervoor zorgen dat bijvoorbeeld de betrokkenheid van werknemers wordt vergroot middels employer branding. Door de huisstijl juist in een kantoorpand toe te passen, kan je jouw kernwaarden en missie op een visueel mooie manier presenteren aan werknemers en bezoekers. Vooral voor werknemers draagt dit bij aan een sterke merkbeleving wat, wanneer goed toegepast, resulteert in waardige ambassadeurs van jouw bedrijf. Door consistent de huisstijlelementen terug te laten komen in de signing, aangevuld met eventueel extra onderdelen als narrowcasting tv’s, beplanting, ontspanning in de vorm van een ping-pongtafel etc. wordt jouw pand een inspirerende en fijne omgeving om in te werken. Maak signing onderdeel van jouw employer branding en versterk niet alleen jouw imago, maar maak ook je werknemers trots om voor jouw bedrijf te mogen werken.

Raambestickering: signing die blijft plakken!

In sommige gevallen is het niet toegestaan om reclameborden of andere zaken als stoepborden of vlaggen aan het pand te bevestigen. Een raambestickering op de winkelruit is dan een slimme manier om alsnog een logo en eventuele boodschap te communiceren. Natuurlijk is een combinatie van gevelreclame en raambestickering natuurlijk ook mogelijk en wordt het een extra promotiemiddel voor mensen die direct voorbijlopen. Net als bij in-store promoties, kan een winkelruitbestickering ook campagnematig worden ingezet. Variërend van subtiele belettering tot een volledige raamfolie, kan een raamsticker worden opgemaakt aan de hand van jouw wensen en behoeften. Laat jouw raambestickering professioneel opmaken en aanbrengen zodat je de aandacht trekt van potentiële klanten en hen kan aansporen om binnen te komen of contact op te nemen.

Gelanceerd werk

signing bluewave

Autobelettering als effectieve en rijdende vorm van signing

Signing in of rondom het (winkel)pand is perfect voor de mensen die langslopen of dagelijks actief zijn voor jouw bedrijf. Echter kan signing ook worden ingezet in de vorm van autobelettering. Hiermee wordt het een verlengstuk van jouw bedrijf op de weg. Van subtiel het logo op de deuren tot aan volledig gewrapte bedrijfsbussen die dagelijks op locatie staan. Belangrijk bij autobestickering is om ervoor te zorgen dat deze in lijn is met jouw bedrijf. De huisstijl die terug te zien is op de site of in drukwerk, zal ook zichtbaar moeten zijn op de bedrijfsauto of bedrijfsbus. Liever een autobestickering als onderdeel van je promotiecampagne? Ook dat kan natuurlijk! Tijdelijke bestickeringen zorgen voor rijdende promotiemiddelen tijdens beurzen of evenementen.

Andere vormen van signing

Je pand is voorzien van een mooi reclamebord, je bedrijfsbus is volledig gewrapt, je etalage heeft een mooie tijdelijke raambestickering en binnen zijn diverse in-store promoties toegepast. Dan heb je alles uit de kast gehaald op het gebied van signing, toch? Je hebt zeker alles uit de kast gehaald, maar toch zijn er nog altijd extra dingen die je kunt doen. Zo kan je bijvoorbeeld vlaggen of beachvlaggen gebruiken die men van ver kan zien of een stoepbord voor de winkel waarvan je de posters campagnematig wisselt. Welke vorm van signing je ook kiest, met Creative Boys Club ben je ervan verzekerd dat het goed gebeurt!  

SAMENWERKEN.

JOUW 
marketing
LANCEREN?

Neem contact op met Nick